torsdag, den 15. september 2022.

Lørdag den 10. september indbyder Nyborg Friskole til høstfest for første gang. I høstsangen over dem alle, Marken er mejet, står der ”Bind så korn i krans, hurra her til lands, slutter høsten altid med et gilde og en dans”. Denne sætning tager vi ganske alvorligt.

Det er godt med traditioner, så har man nemlig noget at se frem til. Vores nye initiativ, Høstfesten skal gerne blive til en god og tilbagevendende tradition, hvor skolens elever, forældre og ansatte lukker portene op og byder indenfor til en høstfest. Det hele foregår lørdag den 10. september i tidsrummer 11.00 til 15.00. I disse fire timer vil der blive sat fokus på det gode liv og glæden ved at være sammen. Vi skal fejre den gode sommer og den gode høst!

Alle klasser (elever og forældre) vil være vært for både en aktivitet og en forplejning. Vi byder på alt fra andedam, guldgravning, ansigts- og stenmaling til diverse spil, konkurrencer, flødebollekast og gyseroplevelser i nonnegangen. Og så skal høsten naturligvis synges ind med et kæmpe fællessangskor. Hvis man bliver sulten, kan man se frem til forskellige salater, pølsehorn, mad-pandekager, pirogger og grillmad. Til dessert kan man f.eks. købe frugtsalat eller popkorn til kaffen. Alt overskud går til elevrådet.

ALLE ER VELKOMNE
Gæster behøver ikke at have et særligt tilhørsforhold til Nyborg Friskole. Så tag gerne naboen, bedsteforældre eller vennerne med 😊

LOPPEMARKED
Høstfesten inkluderer også et loppemarked. Rundt i gemmerne ligger der ganske givet mange ting, som vi ikke lige bruger, og som måske kan finde en ny ejermand, ejerdreng eller ejerpige. I bæredygtighedens tegn tror vi på, at det er godt for os alle og for klimaet, hvis vi også bruger høstfesten til at udveksle genstande, tøj, smykker, LP´er eller legetøj.

10. KLASSE PÅ NYBORG FRISKOLE
Hvis du er interesseret i at høre mere om den nye 10. klasse, som genopstår til august 2023, har gruppen bag dette initiativ også stablet en bod på benene. Her kan du høre meget mere om tankerne bag et anderledes 10. klassesår, hvor elever kommer rigtig meget i spil og kan påvirke deres 10. skoleår på allerbedste vis.