onsdag, den 11. marts 2020.

Torsdag, den 12. marts 2020.

Kære forældre !

Som I højst sandsynligt er orienteret om gennem medierne, lukker vi fra mandag den 16. marts skolen ned i 14 dage. Vi følger derfor de råd og opfordringer, som blev givet ved Statsministerens pressemøde i går, hvor vi som skole vil blive lukket ned fra på mandag af frygt for spredningen og udbredelsen af Covid-19 / Coronavirus. Det er derfor meget væsentligt, at I stadig følger de almene sundhedsmæssige foranstaltninger og giver os besked, hvis I bliver smittet med Coronavirus eller kommer i karantæne efter Styrelsen for Patientsikkerheds anvisninger.

Som skrevet på Intra har vi hårdt brug for en melding fra jer forældre, som er en del af et nationalt beredskab såsom ældrepleje, sygehusvæsenet mv., og dermed er nødsaget til at passe jeres arbejde. Vi indskærper, at det kun handler om et nødberedskab og altså IKKE omfatter alm. logistiske og lavpraktiske udfordringer med pasning.! På denne melding bedes I også angive det specifikke tidsrum I har behov for pasning. Beskeden gives til Kenneth Bukhave på Intra – så hurtigt som muligt. Vores skønne elever vil blive undervist hjemmefra af klassens lærere. Informationer omkring opgaver, læsning mv. vil blive sendt fra lærerne. På denne måde kan vi opretholde en hensigtsmæssig kontakt og undervisning af vores elever, og på bedst mulig måde sørge for, at eleverne holdes så aktive og læringsparate som muligt. Det gælder for næsten alle fag, men i første omgang undtager vi de praktisk-musiske fag og idræt, som der ikke vil kunne undervises i på en god måde hjemmefra.

Dette vil kunne gøres på mange forskellige måder såsom:

• Traditionelle materialer – kopi-ark mv. og andre fysiske eksemplarer.

• Læsning.

• Brug af forskellige online-portaler, google tools osv. (opdateret på ugeplaner) osv. Fra 5.- 9. klasse er eleverne rimelig velbevandret på google drev, ugeplaner, classroom mv.

• Google Meet.

Fysiske materialer vil kunne afhentes i de respektive klasselokaler torsdag fra 12.00-17.00 og fredag fra 08.15 – 17.00. For AUT.-elever er materialerne i Vinkelrummet i det ”nye” hus. Hvis der opstår udfordringer med dette, bedes I kontakte Mads Groth, Serviceleder på 81 51 20 23.

I kan holde jer løbende opdateret på Intra, og hvis der skulle komme ændringer eller tilføjelser til ovenstående vil det blive informeret her. Det er vigtigt, at I holder jer orienteret. Vi håber, I vil fortsætte med at løfte denne vigtige samfundsopgave i fællesskab, og med et smil på læben, guide vores dejlige børn og elever samt hinanden rigtig godt igennem.

Med venlig hilsen Kenneth Bukhave