10. klasse: "Efterskolen i skolen"

Nyborg Friskole har genopfundet 10. klasse

Nyborg Friskole har genopfundet 10. klasse efter flere år i dvale. Overskriften på vores genopfundne tilbud er, at vi er “Efterskolen i skolen”, hvor elever møder lærere på andre måder end i en almindelig 10. klasse.

ER DU NYSGERRIG?

Du kan allerede nu blive skrevet på en liste over interesserede. Ring til os på 6531 7671 eller skriv til kontor@nyborgfriskole.dk

Infomøde om 10. klasse 25. januar 2024

Går du i 8. eller 9. klasse, og vil du vide mere om 10. klasse på Nyborg Friskole, så kom til drop-in informationsmøde torsdag den 25. januar kl. 17-18. Mødet retter sig til elever og deres forældre. Vi mødes på lærerværelset i hovedbygningen, Tværvej 9, 5800 Nyborg.

Læs mere om 10. klasse her på siden eller kontakt skoleleder Jesper Vognsgaard på 20 89 25 75 eller jv@nyborgfriskole.dk

Skoleåret 2024-2025:

Skoleåret 2023-24

HVAD KENDETEGNER 10. KL. PÅ NYBORG FRISKOLE?

Alle unge fortjener et godt ungdomsliv med drømme, muligheder og tryghed. Mange unge mærker i dag et pres fra flere fronter. Det kan være et pres for at vælge den rette uddannelse, højere karakterer, det perfekte job eller urealistiske skønhedsidealer.

“Efterskolen i skolen” betyder for os på Nyborg Friskole, at der skal være plads til det hele menneske og det hele liv. Skolen kan ikke stå alene i elevernes liv, og vi prioriterer fællesskabet højt gennem aktiviteter og oplevelser både på og uden for skolen.

ELEVERNE ER “MEDBYGGERE”

Vi tilbyder en uddannelse til livet, hvor kreativitet, skaberkraft og sammenhold er nøgleord.

Vi vil samarbejde med foreninger, erhvervsliv, events, og hvad eleverne ellers finder meningsfyldt. Eleverne i friskolens nye 10. klasse bliver nemlig ”medbyggere” og co-designere af deres egen 10. klasse.

TRE TING LIGGER FAST FRA START:

• Vi begynder dagen med fælles morgenmad
  • Det skal være sjovt at gå i skole
  • Der skal ske noget nyt gennem hele skoleåret

Vi tager selvfølgelig udgangspunkt i elevernes niveau, når undervisningen i blandt andet dansk, engelsk og matematik er på skemaet. Eleverne skal klædes på, så de har det bedste udgangspunkt for at tage en ungdomsuddannelse.

HOLDET BAG

Vi stiller med et stærkt hold til vores genopfundne 10. klasse.

Vores anfører er Dan Nielsen, der har erfaring som efterskolelærer og har været en del af 10. klassemiljøet gennem 15 år. Han er stærkt flankeret af den erfarne lærer Louise H. Rasmussen, som også brænder for at skabe en fantastisk 10. klasse. Bag holdet står skoleleder Jesper Vognsgaard, der tidligere har været forstander på Ollerup Efterskole.

Holdet bag

Louise H. Rasmussen (LH)
Louise underviser i dansk i udskolingen, hvor hun også er læsevejleder og fagudvalgsformand i dansk.
Jesper Vognsgaard
Skoleleder